6. TIPŮ NA ÚSPĚŠNÝ E-SHOP

1. Mějte konkurenční výhodu

V České republice je okolo 40.0000 e-shopů. Konkurenční výhoda je tedy základní způsob, jak se mezi ostatními odlišit. Neměli bychom se bát "vystoupit" z řady. Široký sortiment kvalitního zboží, individuální přístup k zákazníkovy ani pravidelné slevy dnes už neletí. Najdete si něco v čem jste opravdu dobří a originální. Zákazníci si Vás všimnou a konkurence Vás těžce napodobí. Pokud uvidíte, že Váš originální nástroj funguje, nezapomeňte s ním komunikovat k novým zákazníkům.

Continue reading

2. Prodávejte něco, co nikdo nemá

Pokud plánujete začít provozovat e-shop v malám měřítku, snažte se na něco specializovat. Definujte svého zákazníka, odhalte jeho pocity, zjistěte co potřebuje a nabídněte mu originální produkt. O sestavení podoby zákazníka a jeho chování se dočtete níže

Continue reading

3. Sestavte si obraz vašeho zákazníka

Snažte se vytvořit si doslova obrazovou představu svého zákazníka. Tato vymodelovaná podoba vám pomůže pochopit, kdo jsou vaši klienti, co potřebuj a co se jim během návštěvy vašeho e-shopu honí hlavou. Sepište si všechny detaily, které o návštěvníkovy vašeho webu můžete mít. Věk, pohlaví, rodinu, práci, koníčky, sociální postavení, životní styl, hodnoty. Dejte tomuto modelu jméno a konrétní podobu, třeba pomocí náčrtku nebo fotografie z časopisu či fotobanky.
Model VAŠEHO zákazníka je dobrý začátek. Pro jistotu si ještě ověře,a dělejte to pravidelně, jak moc vaše hypotézy odpovídají skutečnosti.

Continue reading

4. Tvořte vlatní obsah

Když zkusíte zadat do vyhledávače název v podstatě jakéhokoli výrobku, dostanete podobný výsledek. Celou stránku zápisů s naprosto stejnými obrázky a identickým textem od výrobce. Není divu, že se zákazník rozhoduje podle ceny, nebo jednoduše nakoupí v e-shopu, kde už má náhodou registraci. Přitáhněte pozornost zákazníka originálními texty a vlastními fotografiemi produktů. Nabídněte tipy na používání vašich produktů, recepty a návody. Méně známé pojmy vysvětlujte pomocí slovníčku. Ukažte, že rozumíte svému oboru, prostřednictvím odborných článků, videí nebo infografik. Tam, kde se zákazník začte, velmi pravděpodobně také nakoupí.

Continue reading

5. Reklama hýbe světem

Reklama je dnes naprosto nezbytnou záležitostí! Musíte dát o sobě vědět, jedině tak k sobě přitáhnete pozornost a zajistíte lepší odbyt zboží ze své nabídky. Skvělé je, že dnes můžete ke své propagaci využít nepřeberné množství zajímavých způsobů. O možnostech reklamy a propagace vás budeme rádi informovat na případném školení nebo schůzce. V tuto chvíli připravujeme výuková videa, kde se o možnostech reklamy na internetu budete moci dozvědět více.

Continue reading

6. Komunikace

Široký sortiment, výhodné ceny, slevy dárky i krásná webová grafika. To všechno dokáže doslova v okamžiku sestřelit jediná věc: nezvládnutá komunikace. Otázky zákazníků, ponechané bez odpovědi. Zákaznická linka, kam se nedá dovolat. E-maily, psané nesrozumitelným jazykem. Nejasné obchodní podmínky, on-line chat na němž nikdo není a nevyřízené reklamace. To všechno vás může velmi snadno připravit o klienty. Nenechte zákazníky, aby se po kontaktu s vámi cítili vyhořelí. Místo toho jim zkuste pomoci. Vaši zákazníci to ocení. A váš e-shop bude kvést.

Continue reading

Ještě jednou si vše krátce zopakujme.

Pravidelná roční reportáž firmy Google

It’s that time of year — when we look back at the last 12 months and reflect on the trends that defined the year in Google Search. From Powerball numbers to Olympic champions, whether making dessert or becoming a mannequin, this year affected us all in different ways. Through all the highs and lows, people came to Search to learn more and understand.